اولین قربانی “کرونا” خارج از چین

اولین قربانی"کرونا" خارج از چین

شمار جان‌باختگان ویروس کرونا به 305 تن رسید، تاکنون حدود 14 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

در حالی که مقام‌های چین آخرین آمار قربانیان ویروس کرونا را 304 تن اعلام کرده‌ بودند، فیلیپین از مرگ یک شهروند چینی در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. این نخستین مرگ بر اثر این بیماری در خارج از سرزمین اصلی چین محسوب می‌شود.

بە گزارش رویترز، کمیسیون بهداشت چین شامگاه شنبه آخرین شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را 304 تن اعلام کرد و گفت همگی آنها در استان هوبئی بوده‌اند، همزمان مقام‌های وزارت بهداشت فیلیپین روز یکشنبه 2/2/2020 اعلام کردند یک مرد 44 ساله چینی در این کشور در پی ابتلا به کرونا جان باخته است.

به گفته وزارت بهداشت فیلیپین، این مرد اهل ووهان در استان هوبئی چین بود که کانون شیوع این ویروس معرفی شده است. وی هفته گذشته در بیمارستانی در مانیل بستری شد و به همراه شریک زندگی‌اش تنها دو مورد مبتلا به کرونا در فیلیپین تشخیص داده شده بودند.

سازمان بهداشت جهانی زمان مرگ این فرد را روز شنبه اعلام کرده است.

شماری از شهروندان فیلیپینی در روز یکشنبه و پس از شنیدن خبر جان باختن نخستین قربانی کرونا در این کشور، برای خرید ماسک به داروخانه‌ها هجوم بردند.

به گزارش رویترز، تاکنون حدود 14 هزار نفر در جهان (عمدتا در استان هوبئی چین) به این ویروس مبتلا شده‌اند.

تاکنون شمار زیادی از کشورها محدودیت‌هایی برای ورود مسافران از چین به خاک خود وضع کرده‌اند. همچنین کشورهای مختلف در حال اجرای تمهیداتی برای بازگرداندن اتباع خود از چین هستند. هند و کره جنوبی تاکنون صدها شهروند خود را از شهر ووهان چین تخلیه کرده و گفته‌اند این شهروندان به مدت دو هفته در قرنطینه نگه‌داری خواهند شد.

از سوی دیگر، یک مقام سازمان بهداشت جهانی به کشورهای جهان هشدار داده است که خود را برای مقابله با شیوع این ویروس در داخل مرزهایشان آماده کنند.

در همین حال، نخست‌وزیر چین خواستار کمک اتحادیه اروپا برای تهیه اقلام دارویی فوری شد. لی که چیانگ، نخست‌وزیر چین، در بیانیه‌ای رسمی از اتحادیه اروپا خواست که تهیه اقلام دارویی اورژانسی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را تسریع کند.