ریزش بهمن در شمال کوردستان؛ دست‌کم 8 مأمور پلیس را کشت

ریزش بهمن در شمال کوردستان؛ دست‌کم 8 مأمور پلیس را کشت

“عملیات تجسس برای پیدا کردن سایر اجساد و امداد رسانی به سایر افرادی که ممکن است هنوز زنده باشند، ادامه دارد.”

بە گزارش رادیو فردا بە نقل از گاردین، در مناطق کوهستانی شمال کوردستان حداقل 32 نفر از جمله بیش از 20 تن از اعضای گروه‌های امداد که برای نجات دو نفر به محل وقوع بهمن اول شتافته بودند، خود بر اثر ریزش بهمن دوم زیر برف مانده و جان باخته‌اند.

مقامات مسئول اعلام کردند که پس از ریزش اولین بهمن در روز سه‌شنبه که 5 نفر در آن جان باختند حدود 300 مامور امداد به یکی از جاده‌های کوهستانی اطراف شهر باغچه سرای در استان وان اعزام شدند. حوالی نیمرز چهارشنبه ماموران اعزامی به منطقه زیر بهمن دوم رفتند.

محمد امين بيلمز، استاندار وان روز چهارشنبه گفت تاکنون اجساد 23 نفر از ماموران امداد را از زیر برف بیرون کشیده‌اند. قربانیان هشت مامور پلیس، سه مامور آتش‌نشانی، سه نگهبان روستایی و 9 فرد داوطلب هستند.

به گفته مقامات استان وان، عملیات تجسس برای پیدا کردن سایر اجساد و امداد رسانی به سایر افرادی که ممکن است هنوز زنده باشند، ادامه دارد.

اداره سوانح طبیعی ترکیه در بیانیه‌ای تعداد قربانیان اولین بهمن را 5 نفر اعلام کرد ولی تاکنون تعداد دقیق قربانیان بهمن دوم را مشخص نکرده است.

بر اثر ریزش بهمن اول در روز سه‌شنبه یک خودرو برف‌روبی و یک مینی‌بوس زیر برف رفتند. طبق آخرین گزارش‌ها راننده خودرو برف‌روب و 7 مسافر مینی‌بوس از این حادثه جان سالم به در برده‌اند.

وزارت کشور ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد حدود 30 نفر از ماموران امداد که توانسته اند‌ از بهمن بگریزند، اکنون برای مداوا به بیمارستان منتقل شده اند.