ترکیە: نیروی بیشتر بە ادلب اعزام می کنیم

ترکیە: نیروی تکاور بە ادلب اعزام کردەایم

“ارتش ترکیە خودروهای زرهی و یگان‌‌های تکاوری را به نقاط دیده‌بانی در ادلب اعزام کردە است.”

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که به منظور برقراری آتش‌بس در ادلب و ادامه آن با اعزام نیروی بیشتری منطقه را کنترل خواهیم کرد، همزمان خبرگزاریهای ترکیە از اعزام تکاوران ارتش ین کشور به نقاط دیده‌بانی در ادلب خبر میدهند.

بە گزارش آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه روز پنج شنبە در یک کنفرانس خبری در بروکسل دربارە ادلب بە خبرنگاران گفت: “به منظور برقراری آتش‌بس در ادلب و حفظ آن با اعزام نیروی بیشتری منطقه را کنترل خواهیم کرد.”

وی در ادامه افزود: رژیم بشار اسد علی‌رغم آتش‌بس به حملات شدیدش ادامه می‌دهد. در نتیجه این حملات حدود یک میلیون سوری در این روزهای سخت زمستان مجبور به ترک خانه های شان شده و به مرز ترکیه پناه آوردند.

وی همچنین با لحنی تهدیدآمیز تصریح کرد: “با قدرت به‌ ناقضان آتش‌‌بس در ادلب پاسخ داده و تمام تدابیر لازم نیز اتخاذ خواهیم کرد.”

همزمان بنا بر خبرگزاریهای ترکیە ارتش این کشور کاروانی متشکل از خودروهای زرهی و یگان‌‌های تکاوری را به نقاط دیده‌بانی در منطقه کاهش تنش ادلب اعزام کردە است.

خبرگزاری اناتولی از زمان مقامات ارتش ترکیە گزارش دادە است کە برای تقویت مراکز دیده‌بانی در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه، چندین فروند خودروی زرهی نفر‌بر و یگان‌‌های تکاوری به این مراکز اعزام کردەاند.

خودروهای زرهی حامل کماندوهای ارتش ترکیه با عبور از استان حتای وارد شهرستان مرزی ریحانلی شده‌اند و از آنجا به سمت سوریه حرکت کردند.