تمایل بغداد به تداوم حضور ناتو در عراق

تمایل بغداد به تداوم حضور ناتو در عراق

دبیرکل ناتو: بغداد تمایل خود برای تداوم مأموریت این پیمان نظامی در خصوص آموزش نیروهای عراقی را اعلام کرده است.

عراق روی حمایت ناتو از این کشور در جنگ با داعش حساب می‌کند. به گفته دبیرکل این پیمان نظامی، دولت عراق مایل است که مأموریت ناتو در این کشور تداوم یابد. ناتو افزایش فعالیت خود در عراق را به رضایت بغداد مشروط کرده بود.

آژانس دویچە ولە، از زبان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، اطلاع دادە است کە بغداد تمایل خود برای تداوم مأموریت این پیمان نظامی در خصوص آموزش نیروهای عراقی را اعلام کرده است.

استولتنبرگ این خبر را امروز پنجشنبه 13/2/2020 در جریان نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، محافل مطلع دیپلماتیک نیز تأیید کرده‌اند که دولت عراق موافقت خود با تصمیمات روز گذشته ناتو را اعلام کرده است.

وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، دیروز چهارشنبه تصمیم گرفتند که مأموریت متوقف‌شده خود در عراق به دلیل نگرانی‌های امنیتی را دوباره آغاز کرده و آن را افزایش دهند. آنها اما این تصمیم خود را مشروط به تمایل بغداد به حضور ناتو در عراق کردند.

مأموریت کنونی ناتو آموزش نیروهای نظامی عراق برای مقابله با گروه تروریستی “دولت اسلامی” (داعش) و جلوگیری از احیای مجدد آن است. در این راستا صدها تن از نیروهای ناتو مربیان نظامی عراقی را آموزش می‌دهند و به بازسازی مدارس نظامی در این کشور کمک می‌کنند.