66٪ از آلمانیها، ایران را بزرگ‌ترین خطر برای آیندە جهان میدانند

66٪ از آلمانیها، ایران بزرگ‌ترین خطر برای آیندە جهان میدانند

39٪ از آلمانیها، کشور آمریکا را به عنوان مهمترین شریک نظامی کشور خود میدانند.

“گزارش امنیتی 2020” که بنا بر نظرسنجی شهروندان در آلمان تهیه شده، نشان می‌دهد که یک چهارم از آنان از درگیر شدن آلمان در جنگ نگران هستند و 66 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که ایران بزرگ‌ترین خطر برای آیندە جهان محسوب میشود.

خبرگزاری آلمان روز پنج شنبە 13/2/2020 در گزارشی بە نتایج نظر سنجی “گزارش امنیتی 2020” پرداختە است کە بنا بر این گزارش 66 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که ایران بزرگ‌ترین خطر برای جهان در طی سال‌های آتی خواهد بود. در رده‌بندی کشورهایی که به گمان پرسش‌شوندگان صلح و امینت جهانی را تهدید می‌کنند، آمریکا، کره شمالی، ترکیه و روسیه قرار دارند.

39٪ از آلمانیها، کشور آمریکا را به عنوان مهمترین شریک نظامی آلمان میدانند. البته در این زمینه تفاوت محسوسی میان نظر شهروندان ساکن شرق و غرب آلمان وجود دارد. 41 درصد از شهروندان ایالات غربی آلمان معتقدند که ایالات متحده مهم‌ترین شریک نظامی این کشور است. این در حالی است که تنها 30 درصد از شهروندان ایالات شرقی آلمان چنین نظری دارند.

گزارش امنیتی 2020 همچنین حاکی از آن است که 34٪ از شهروندان ایالات غربی و 37 درصد شهروندان ایالات شرقی آلمان فرانسه را مهم‌ترین شریک نظامی آلمان می‌دانند.

این گزارش از سال 2011 به این سو تهیه می‌شود، اما ترس و واهمه شهروندان در آلمان از خطر بروز جنگ تا به این اندازه زیاد نبوده است.

البته تنها خطر بروز جنگ و درگیر شدن آلمان در کشمکش‌های نظامی نیست که باعث بیم و نگرانی شهروندان این کشور شده است.

بنا بر گزارش امنیتی 2020 گرمایش زمین و پیامدهای آن و همچنین معضل‌های زیست‌محیطی نیز از علل اصلی واهمه و نگرانی‌های شهروندان در آلمان است.