قربانیان ویروس کرونا بە 1666 نفر رسید

قربانیان ویروس کرونا بە 1666 نفر رسید

شمار افراد مبتلا به بیماری تنفسی “کووید-19” با افزایش 2009 مورد دیگر، به 68 هزار و پانصد نفر رسیده است.

طی 24 ساعت گذشته در چین 142 تن دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند و شمار قربانیان این بیماری در این کشور به 1666 نفر افزایش یافت.

، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد روز شنبه 15 فوریه تعداد قربانیان این بیماری 142 نفر افزایش یافت و به این ترتیب، شمار کسانی که در اثر این بیماری در چین جان خود را از دست داده‌اند به 1666 نفر رسید.

شمار افراد مبتلا به بیماری تنفسی “کووید-19” نیز با افزایش 2009 مورد دیگر، به 68 هزار و پانصد نفر رسیده است. این در حالی است که بر اساس گزارش منتشرشده از سوی کمیسیون درمان و بهداشت چین شمار قربانیان روزانەی ناشی از بیماری کرونا “کووید−19” ظرف سه روز گذشته نسبت بە روزهای قبل کاسته شده است.

دولت چین به منظور پیشگیری از گسترش آن حمل و نقل عمومی در 13 شهر را هنوز موقتا متوقف کردەاست. همچنین تعداد زیادی از مراکز توریستی مانند اماکن تاریخی و موزه‌ها در پکن نیز به روی گردشگران بسته شده است. وزارت دارایی چین پیشتر اعلام کرد که 144 میلیون دلار برای پیشگیری از شیوع این ویروس اختصاص داده است.

هنوز واکسنی برای این ویروس تاکنون وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است. مقامات چینی از شهروندان این کشور خواسته‌اند از حضور در اماکن شلوغ و عمومی خودداری کنند. این ویروس از طریق مسافران به خارج از چین نیز سرایت و نگرانی‌هایی را در سراسر جهان ایجاد کرده‌ است.

تا کنون چهار نفر نیز در خارج از مرزهای چین و از جمله در اروپا در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

اوضاع در کشتی تفریحی “دایماموند پرینسس” بحرانی اعلام شده است. تعداد مبتلایان به بیماری تنفسی کرونا در بین مسافران این کشتی تفریحی به 355 نفر رسیده است. این بیماران در یوکوهاما در قرنطینه به سر می‌برند.

وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرده است تا روز دوشنبه 17 فوریه کار معاینه همه مسافران این کشتی تفریحی به پایان می‌رسد و نتایج این معاینات روز چهارشنبه 19 فوریه در اختیار مقامات ناظر بر امور پزشکی این کشور قرار خواهد گرفت.