“غرق شدن PKK در باتلاق خیانت”

"غرق شدن PKK در باتلاق خیانت"

“بخش عظیمی از PYD با PKK همراه نیستند و خواهان خروج نیروهای PKK از غرب کوردستان هستند.”

کاوه عزیزی، آکادمیسین و فعال سیاسی کورد غرب کوردستان بر این باور است، یک جریان اصلی و نیرومند در PKK وجود دارد که تنها هدفش ایجاد درگیری و آشوب در کوردستان می‌باشد.

این استاد دانشگاه، طی مصاحبه‌ای اختصاصی با سایت باس‌نیوز گفت است: “جریان مذکور با هر گونه سازماندهی و همکاری با جریان‌ها و احزاب کوردستانی بشدت مخالف است و تا خرخره در منجلاب خوش خدمتی به اشغالگران کوردستان غرق شده است.”

او دخالت‌ها و جنگ‌افروزی‌‌های PKK در تمام بخش‌های کوردستان علیه مردم و جریان‌های کوردستانی را سندی آشکار بر این مدعا می‌داند.

این سیاستمدار کورد با اشاره به تحولات یک دهه اخیر غرب کوردستان متذکر شد: “در ابتدا پ.ی.د به منظور خصومت با آرمان‌های کورد و کوردستان و همچنین در راستای منافع رژیم سوریه از سوی PKK تاسیس شد اما بعد از همکاری این نیرو با آمریکا دچار تحول عظیمی شد.”

کاوی عزیز در ادامه سخنان خود یادآور شد: “بخش عظیمی از پ.ی.د با PKK همراه نیستند و خواهان خروج نیروهای PKK از غرب کوردستان هستند.”

قابل ذکر است طی هفته‌های گذشته نیروهای نظامی پ،ک،ک با حمله به نیروی پیشمرگه کوردستان، دست به جنایت زدند که طی آن یک پیشمرگه شهید و چند نفر دیگر زخمی شدند.

پیش از این حمله نیز، نیروهای PKK با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی، مسئولیت انفجار لوله انتقال نفت کوردستان را برعهده گرفته بود.