اسرائیل از شورای امنیت خواست ایران را از سوریه بیرون کند

اسرائیل از شورای امنیت خواست ایران را از سوریه بیرون کند

“رژیم سوریه همچنان به ایران و نیروهایش اجازه می‌دهد تا از خاک این کشور، از جمله امکانات و زیرساخت‌های نظامی، برای تحکیم حضور خود در سوریه و تضعیف تلاش‌ها برای حفظ ثبات در منطقه استفاده کنند”.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل از شورای امنیت این سازمان خواست تا برای اخراج ایران از سوریه و محکوم کردن حملات نیابتی این کشور علیه اسرائیل از سرزمین همسایه وارد عمل شود.

او در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای امنیت نوشت: “اسرائیل از شورای امنیت می‌خواهد که اقدامات خطرناکی را که تکرار می‌شود، محکوم کند و خواستار خروج کامل نیروهای ایران و نمایندگانش از سوریه و حذف زیرساخت‌های نظامی ایران از خاک سوریه شود.”

اردان این نامه را پس از “کشف چند بمب دست‌ساز” در خاک اسرائیل در ۱۷ نوامبر، در مناطق مرزی این کشور در بلندی‌های جولان نوشت.

وی افزود که در پی آن، اسرائیل بلافاصله با حمله به اهداف نظامی تهران و دمشق در درون خاک سوریه تلافی كرده تا مانع از وقوع حملات بیشتر شود. او جاسازی این بمبهای دست‌ساز را “نقض مستقیم توافقنامه ۱۹۷۴” خواند و افزود که بمب‌های مشابهی نیز در ۳ اوت پیدا شده بود.

او اعلام کرد: “این کار که توسط نمایندگان ایران در سوریه (نیروهای قدس سپاه پاسداران، واحد ۸۴۰) انجام شده، بار دیگر ثابت می‌كند كه خاک سوریه مورد سوء استفاده نیروهای متخاصم قرار گرفته است.”

اردان افزود: “رژیم سوریه همچنان به ایران و نیروهایش اجازه می‌دهد تا از خاک این کشور، از جمله امکانات و زیرساخت‌های نظامی، برای تحکیم حضور خود در سوریه و تضعیف تلاش‌ها برای حفظ ثبات در منطقه استفاده کنند.”

سفیر اسرائیل از سازمان ملل متحد خواست تا دربارۀ این حوادث تحقیق کنند. او همچنین خواستار بازگشت نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد به “تمام مواضع خود و از سرگیری کامل فعالیت‌هایشان مانند دوران قبل از ۲۰۱۴ میلادی” شد.