مسرور بارزانی: حملات موشکی بە اربیل تروریستی بود

مسرور بارزانی: حملات موشکی بە اربیل تروریستی بود

نخست وزیر جنوب کوردستان: PKK مسئول حمله‌ی نیروهای ترکیە بە منطقه است و لازم است راه‌حلی آشتی‌جویانە برای این موضوع یافت شود.

مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان می‌گوید، شکی در آن نیست کە حمله‌ی موشکی اخیر بە پایگاه نظامی آمریکا در فرودگاه بین‌المللی اربیل حمله‌ای تروریستی بود.

نخست‌وزیر اقلیم کوردستان در مصاحبەای با فرانس 24 اظهار داشت: حملەی موشکی شب پانزدهم ماه میلادیِ جاری به مرکز نیروی هوایی آمریکا در فرودگاه بین‌المللی اربیل کە بە شهادت و مجروح شدن تعدادی انجامید بدون شک حملەای تروریستی بود و  و بدون اینکه بە هویت عاملان پشت پرده‌ی این حمله بپردازد، تصریح کرد کە در مورد این حمله مراحل خوبی را طی کرده در تحقیقات اولیە عامل پشت پرده این حملە شناسایی شد.

نخست‌وزیر اقلیم کوردستان ضمن اشاره به این‌که سازمان تروریستی داعش به‌طور مداوم منطقه را تهدید می‌کند، گفت: ” داعش مشغول تجدید سازماندهی است.”

مسرور بارزانی در ادامه‌ی این گفتگو تأکید کرد کە ” داعش از خلاء امنیتی در مناطق کوردستانی خارج از اداره‌ی اقلیم کوردستان سود می‌برد و توانسته افراد مسلح بیشتری را جذب کرده و تاکنون عملیات‌هایی علیە نیروهای امنیتی عراق انجام داده و در برخی از حالت‌ها شهروندان غیرنظامی را هدف قار می‌دهند بە همین خاطر داعش تاکنون هم مشکل اساسی است. مسرور بارزانی در ادامه تأکید کرد کە جامعه‌ی بین‌الملل لازم است به‌طور دقیق فعالیت و پیشروی‌های داعش را تحت نظر قرار بدهد.

مسرور بارزانی در پاسخ مجری تلویزیون فرانس ۲۴ درر خصوص حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) گفت: ” پ‌ک‌ک” مسئول حمله‌ی نیروهای ترکیە بە منطقه است و لازم است راه‌حلی آشتی‌جویانە برای این موضوع یافت شود.

مسرور بارزانی در خصوص دیدار هفته‌ی آینده‌ی رهبر کاتولیک‌های جهان از کوردستان این دیدار را تاریخی توصیف کرد و گفت: دیدار پاپ فرانسیس نەتنها ادای احترام بە مسیحیان منطقه بلکه احترام بە همزیستی مسالمت‌آمیز در اقلیم کوردستان است. نخست‌وزیر ابراز امیدواری کرد کە دیدار پاپ بە جذب بیشتر بین‌الملل از آوارگان داخلی منجر بشود.