نخست‌وزیر جنوب کوردستان: حضور شبەنظامیان برای کوردها تهدیدی جدی بە حساب می آید

نخست‌وزیر جنوب کوردستان: حضور شبەنظامیان برای کوردها تهدیدی جدی بە حساب می آید

مسرور بارزانی و عثمان غانمی در مورد بودجه و انتخابات سرتاسری عراق بە تبادل‌نظر پرداختند و بر خروج شبه‌نظامیان از شنگال تأکید کردند.

مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان روز شنبه ٩ اسفند ۱۳۹۹، در اربیل با عثمان غانمی وزیر کشور دولت عراق فدرال دیدار کرد.

در این دیدار در باره‌ی توسعه‌ی هماهنگی امنیتی میان دولت اقلیم کوردستان و دولت فدرال گفتگو گردید. مخصوصاً حصول نتایج خوبی کە با هماهنگی دولت اقلیم کوردستان و دولت فدرال در مورد حملات موشکی اخیر اربیل بە دەست آمده است، مورد تبادل‌نظر قرار گرفت و بر اهمیت اجرای توافق‌نامه‌ی شنگال و خروج شبه‌نظامیان و گروه‌های غیرقانونی از  این منطقه تأکید گردید.

نخست‌وزیر اقلیم کوردستان ضمن قدردانی از وزیر کشور عراق فدرال در خصوص تلاش‌هایش در راستای حل مشکلات، بە ادامه‌ی سیاست تغییر بافت جمعیتی و تجاوز به حق هم‌میهنان کورد و اشغال زمین‌ها در کرکوک و مناطق کوردستانی خارج از اقلیم کوردستان پرداخت و گفت این وضعیت غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی در جهت منافع مردم عراقی نیست و لازم است متوقف بشود.

گفتگوهای اقلیم کوردستان و دولت فدرال در موارد موضوع بودجه‌ی سال ۲۰۲۱عراق و انتخابات سرتاسری آینده محور دیگر گفتگوهای این نشست را تشکیل می‌داد.