“توافق جدید اتمی با تهران جنگ اسرائیل و ایران را در پی خواهد داشت”

"توافق جدید اتمی با تهران جنگ اسرائیل و ایران را در پی خواهد داشت"

اسرائیل: هواپیماهای ما قادرند هر نقطه از ایران را بمباران کنند. به ایران اجازه دسترسی به سلاح هسته‌ای و بی‌ثبات کردن منطقه را نمی‌دهیم.

الی کوهن، وزیر اطلاعات دولت اسرائیل، در گفتگو با رویترز هشدار داد که هرگونه توافق جدید اتمی با حکومت ایران جنگ در خاورمیانه را در پی خواهد داشت و هواپیماهای اسرائیلی قادرند هر نقطه از ایران را بمباران کنند. الی کوهن که از قرار این هشدار را به رئیس جمهوری جدید آمریکا، جو بایدن، می‌داد، گفت : “یک توافق بد با ایران منطقه را در جنگ فرو خواهد برد.”

وزیر دفاع اسرائیل گفت که این کشور هیچ تعهدی به مذاکرات جاری وین میان ایران و قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا ندارد و اسرائیل اجازه نخواهد داد که جمهوری اسلامی ایران به سلاح اتمی دست یابد. الی کوهن هشدار داد که هیچ نقطه از خاک ایران مصونیت و امنیت ندارد و هواپیماهای اسرائیلی قادرند هر نقطه از خاورمیانه و قدر مسلم ایران را هدف قرار بدهند.

الی کوهن گفت که قدرت‌های جهانی باید از غنی سازی اورانیوم و توسعۀ موشک‌های بالستیکی توسط تهران جلوگیری کنند و نگذارند که حکومت اسلامی ایران دیگر کشورها را بی‌ثبات کرده و از گروه‌های شبه نظامی حمایت مالی کند.

همزمان با این سخنان، یوسی کوهن، رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل، موساد، پنجشنبه 29 آوریل در ملاقات با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، نسبت به فعالیت‌های اتمی ایران ابراز نگرانی شدید نمود. آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکا نوشت که جو بایدن آماده است کلیه تحریم‌های آمریکا را علیه ایران لغو کند تا این کشور به تعهدات خود به برجام بازگردد.