تخلیەی 13 روستای منطقەی”کانی ماسی” در نتیجە جنگ PKK و ترکیە

تخلیەی 13 روستای منطقەی''کانی ماسی'' در نتیجە جنگ PKK و ترکیە

“جنگ PKK و ترکیە خسارات زیادی بە باغات، مراتع و جالیزهای روستائیان جنوب کوردستان وارد ساختە است”.

بە دلیل وجود مقرهای حزب کارگران کوردستان “PKK” در منطقە ”کانی ماسی” از چندین روز پیش میان ارتش ترکیە و نیروهای PKK جنگ درگرفتە است و این منطقە تحت بمباران شدید قرار دارد، بە همین دلیل خسارات زیادی بە باغات، مراتع و جالیزهای روستائیان منطقە وارد شدە است. فرماندار شهرستان ”آمیدی” در این بارە می‌گوید، در نتیجە این جنگ و بمباران‌های شدید 13 روستای منطقە کانی ماسی تخلیە شدند.

امروز (چهارشنبە، 5/5/2021، اسماعیل مصطفی، فرماندار شهرستان آمیدی، در مصاحبەای با رسانەهای جنوب کوردستان فاش ساختە است: ”متاسفانە در نتیجە ادامە جنگ میان PKK و ارتش ترکیە در چند روز گذشتە شماری از روستاهای منطقە خالی از سکنە شدەاند. شب گذشتە روستای ”کیستە” بەعنوان 13مین روستای منطقە کانی ماسی توسط نیروی هوایی ارتش ترکیه مورد حمله قرار گرفت و بەشدت بمباران شد، و ساکنین روستا نیز مجبور به ترک محل زندگی خود شدند”.

او افزود: ”16 خانوار ساکن روستای کیستە مجبور بە ترک خانە و محل زندگی خود شدند و اکنون تنها سە نفر در این روستا ماندەاند کە می‌گویند، زادگاه خود را ترک نمی‌کنند.”

به گفته فرماندار آمیدی، “حضور نیروهای PKK به ترکیه این بهانه را داده تا منطقه را مکررا بمباران کند و مردم بر این باورند که اگر PKK منطقه را ترک کند، ترکیه نیز باغات و املاک و مراتع آن‌ها را بمباران نمی‌کند، به همین خاطر از PKK می‌خواهیم که نیروهایش را از منطقه بیرون ببرد تا آرامش و ثبات به اینجا بازگردد”.