بازگشت نیروهای پیشمرگ بە مناطق کوردستانی خارج از ادارەی اقلیم جنوب کوردستان

بازگشت نیروهای پیشمرگ کوردستان بە مناطق کوردستانی خارج از ادارەی اقلیم

دو لشکر مشترک نیروی پیشمرگە و ارتش عراق با هم ادغام شدە و در مرزهای خانقین تا دشت نینوا مستقر خواهند شد.

پس از توافق وزارت پیشمرگه با وزارت دفاع عراق، دو لشکر از وزارت پیشمرگه و وزارت دفاع عراق جهت تشکیل دو لشکر مشترک ادغام می‌شوند تا مسئولیت امنیت مناطق کوردستانی خارج از اداره اقلیم کوردستان را بر عهده بگیرند.

مصطفی کاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق با انشتار نامەای رضایت خود را از انتقال لشکر 20  وزارت پیشمرگه به وزارت دفاع عراق نشان داده است.

برطبق این نامه، مصطفی کاظمی به وزارتخانه های دفاع و دارایی عراق دستور داده است تا در این زمینه اقدام نمایند.

سرلشکر قهرمان شیخ کمال، معاون ستاد عملیات نیروهای پیشمرگه در اینباره به رسانەهای جنوب کوردستان گفتە است: “لشکر 20 وزارت پیشمرگه با یکی از لشکرهای وزارت دفاع عراق ادغام می شود و دو لشکر جدید تاسیس می شود، یکی از این لشکرها در مرزهای خانقین تا کرکوک مستقر می شود و دیگری نیز از کرکوک تا مخمور و دشت نینوا مستقر خواهد شد.

سرلشکر قهرمان شیخ کمال در ادامه اشاره نمود که این دو لشکر مشترک امنیت مناطق مابین نیروهای پیشمرگه کوردستان و نیروهای وزارت دفاع عراق را در مناطق کوردستانی خارج از داره اقلیم کوردستان تامین خواهند کرد.

این فرمانده نیروهای پیشمرگه در ادامه تاکید کر دکه اهمیت این توافق در آجاست که نیروهای پیشمرگه دوباره به مناطقی که پس از 16 اکتبر 2017 توسط نیروهای عراق اشغال شد، بازخواهند گشت.