سربازگیری اجباری HSD در غرب کوردستان بە بهانەی مقابله با حمله احتمالی ترکیه

سربازگیری اجباری HSD در غرب کوردستان برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه

HSD از یک هفته پیش بازداشت‌های گسترده در حسکه و قامشلی علیه همه افرادی که قادر به حمل سلاح هستند را آغاز کرده است.

نیروهای HSD عملیات جدیدی برای سربازگیری اجباری از جوانان غرب کوردستان را بە بهانەی مقابلە با حملات احتمالی نیروهای ترکیە آغاز کرده‌اند.

رسانەهای غرب کوردستان خبر دادەاند کە نیروهای سوریە دموکراتیک (HSD) کارزار جدیدی برای سربازگیری اجباری از جوانان غرب کوردستان را آغاز کرده‌اند؛ اقدامی که نشانگر آمادگی‌ها برای مقابله با عملیات نظامی قریب‌الوقوع ترکیە علیه HSD در غرب کوردستان است.

در رابطه با جزئیات این تصمیم، دفتر امور دفاعی HSD در بخشنامه‌ای بر لزوم آغاز سربازگیری اجباری جوانان متولد 1998 میلادی تا 2003 میلادی تاکید کرده است.

«عبدالعزیز تمو»، رئیس انجمن کوردهای مستقل سوریه در گفت‌وگو با عربی 21 تصریح کرد: HSD از یک هفته پیش بازداشت‌های گسترده در حسکه و قامشلی علیه همه افرادی که قادر به حمل سلاح هستند را آغاز کرده است.

تمو افزود: بازداشت‌ها و سربازگیری‌های اجباری کاملا شبیه با اتفاقات پیش از حملات اشغالگرانەی ترکیە بە عفرین و اطراف حسکه و رقه است.

وی گفت: HSD اینگونه ترویج و تبلیغ می‌کند که هدف از سربازگیری‌ها، دفاع از تل رفعت، منبج و کوبانی است و این اقدامات منجر به بروز تظاهرات در تل رفعت علیه HSD شده است.

به گفته تمو، HSD طرفداران خود در مناطق مختلف سوریه را برای برگزاری تظاهرات در تل رفعت در مخالفت با تهدیدات ترکیه صف‌آرایی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه HSD با برافراشتن پرچم‌های سوریه و تصاویر بشار اسد در کنار پرچم خود در تظاهرات به دنبال کسب نظر و حمایت نظام سوریه است.

در همین ارتباط، منابع محلی تاکید کردند نیروهای HSD مراکز ایست و بازرسی در داخل شهرهای غرب کوردستان ایجاد کرده‌اند و اقدام به بازرسی دقیق کارت شناسایی اهالی و بازداشت اغلب جوانان و انتقال آنها به اردوگاه‌های آموزش نظامی در حومه حسکه می کند.

«عبدالعزیز الخطیب»، فعال رسانه‌ای سوری هم تاکید کرد: “HSD پرچم سوریه را در جبهه مرعناز و عین دقنه در نزدیکی تل رفعت برافراشته است”.

الخطیب به عربی 21 گفت: HSD همان اقدامات پیش از واگذاری کنترل شهر عفرین در سال 2018 میلادی را تکرار می‌کند، این گروه در همان سال مدعی شد که عفرین را به نظام سوریه تحویل داده است تا پیشروی نظامیان ترکیه را به دلیل عدم درگیری با نیروهای سوری متوقف کند.

منابع آگاه چندی پیش از تشکیل اتاق عملیات مشترک HSD برای مقابله با هر گونه تحرکات احتمالی ارتش ترکیه خبر دادند.

«آرام حنا»، سخنگوی رسمی HSD هم در واکنش به این اخبار اظهار داشت: ما از زمان آغاز حملات ارتش ترکیه علیه غرب کوردستان از دمشق خواستیم تا به مسئولیت قانونی خود برای صیانت از مرزهای کشور در برابر مداخلات خارجی عمل کند و بر این اساس در اکتبر سال 2019 یادداشت تفاهمی امضا کردیم.

پیش از این، سرگرد یوسف حمود، سخنگوی ارتش بشار اسد ادغام گروه‌های مختلف شبەنظامیان اشغالگر وابستە بە ترکیە را در چارچوب آمادگی‌ها برای نبرد قریب الوقوع علیه نیروهای HSD دانسته بود.

اتاق عملیات «عزم» نیز چندی پیش در بیانیه رسمی اعلام کرده بود تیپ سلطان مراد، لشکر شام-بخش شمالی، انقلابیون شام، تیپ المنتصربالله، تیپ اول، تیپ نهم و لشکر 112 در تشکلی جدید به نام «ثائرون» ادغام شده اند.