نماینده مجلس ایران نقش عوامل داخلی در انفجار پایگاه «مالک اشتر» را تایید کرد

نماینده مجلس ایران نقش عوامل داخلی در انفجار پایگاه «مالک اشتر» را تایید کرد

«سازمان مجاهدین خلق» پیشتر اعلام کرد «کانون‌های شورشی»، شامگاه جمعه 10 تیر، به ناحیه مقاومت بسیج مالک‌ اشتر در منطقه 14 تهران حمله کرده‌اند

اسماعیل کوثری، نماینده مجلس تهران وقوع انفجار در پایگاه بسیج «مالک اشتر» در جنوب شرق تهران را تایید کرد و گفت، عوامل درونی در این دو انفجار دست داشته‌اند.

«سازمان مجاهدین خلق» پیشتر اعلام کرده بودند که «کانون‌های شورشی»، شامگاه جمعه 10 تیر، به ناحیه مقاومت بسیج مالک‌ اشتر در منطقه 14 تهران حمله کرده‌اند.

این پایگاه در بزرگراه آهنگ قرار دارد. بزرگراهی که در دیگر طرف آن، تعدادی از پادگان‌های بزرگ سپاه پاسداران نیز واقع شده است.

اظهارنظر کوثری، اولین واکنش رسمی مقامات جمهوری اسلامی به این عملیات است.

این در حالی است که به‌دلیل حوادث امنیتی اخیر در ایران و ناکامی و بازداشت تیم‌های تروریستی تهران در ترکیه، برخی مدیران نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی از جمله حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه از سمت خود برکنار شدند.

ایران پیشتر اسرائیل را در ترور شخصیت‌های منتسب به برنامه‌های اتمی، موشکی و پهپادی و خرابکاری در سایت‌های هسته‌ای و نظامی خود متهم کرده بود.

اسرائیل هر چند به طور مستقیم مسئولیت چنین اقداماتی را نپذیرفته است اما مقامات دولتی تل‌آویو تاکید کردند که با اتخاذ «دکترین اختاپوس» دیگر فقط با گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی مقابله نخواهند کرد و با انتقال صحنه رویارویی به خاک ایران، سر اختاپوس در تهران را هدف قرار خواهند داد.