احزاب شرق کوردستان: معاهده دو جانبه بلژیک و رژیم ایران و برخلاف کنوانسیون‌های بین المللی است

احزاب شرق کوردستان: معاهده دو جانبه بلژیک و رژیم ایران و برخلاف کنوانسیون‌های بین المللی است

“در صورت به عمل درآمدن این معاهده، ایران بیشتر از پیش به گروگانگیری و اقدامات تروریستی در کشورهای اروپایی تشویق می شود”.

روز سەشنبە 14 تیر مرکز همکاری احزاب کوردستان ایران طی بیانیەای مبادلە محکومان زندانی بین رژیم ایران و بلژیک را محکوم و آن را برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست.

متن بیانیە بە شرح زیر است:

 مرکز همکاری احزاب کوردستان ایران مبادله اسداللـه اسدی تروریست با گروگان‌ھای زندانی اروپایی، جمهوری اسلامی را به اقدامات تروریستی بیشتر تشویق می‌کند.

روز سه شنبه ١٤ تیرماه علیرغم مخالفت شماری از نمایندگان و فعالان حقوق بشری، روند بررسی معاهده دو جانبه تبادل محکومان زندانی میان بلژیک و جمهوری اسلامی در یک کمیته پارلمان بلژیک آغاز شد.

اسداللـه اسدی، دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی در وین، که تیر ماه سال ۹۷ به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در فرانسه بازداشت و در دادگاه بلژیک به ۲۰ سال زندان محکوم شد؛ یکی از تروریست‌های جمهوری اسلامی است که تهران در صدد مبادله آن با محکومان زندانی اروپایی می باشد.

مرکز همکاری احزاب کوردستان ایران ضمن محکوم کردن این به اصطلاح مبادله محکومان زندانی بین ایران و بلژیک، بر این باور داریم که استرداد و تبادل متهمان تروریست خارج از معاهده دو جانبه بلژیک و ایران و برخلاف کنوانسیونهای بین المللی می باشد.

بر همگان مبرهن است که در صورت به عمل درآمدن این معاهده، جمهوری اسلامی بیشتر از پیش به گروگانگیری و اقدامات تروریستی در کشورهای اروپایی تشویق می شود، لذا از همه فعالین حقوق بشر کردستان و ایران و کشورهای اروپایی، همچنین مراکز بین المللی حقوق بشر درخواست داریم جهت لغو این معاهده اعتراضات خود را به شیوه ممکن ابراز دارند.

مرکز همکاری احزاب کوردستان ایران

5 جولای 2022 میلادی