فایل لو رفته از جانشین رئیس بسیج؛ افشای همکاری امنیتی با قطر و توهین به علی دایی

فایل لو رفته از جانشین رئیس بسیج؛ افشای همکاری امنیتی با قطر و توهین به علی دایی

قاسم قریشی: “قطر به ما قول داده افرادی را که ما اسم می‌دهیم و می‌گوییم حضورشان آنجا مضر است، راه ندهد”.

جانشین رئیس سازمان بسیج، در یک فایل صوتی، جزئیاتی از همکاری امنیتی قطر با جمهوری اسلامی در زمینه جلوگیری از ورود معترضان ایرانی به ورزشگاه‌های جام جهانی فوتبال را فاش و همزمان به علی دایی، اسطوره فوتبال ایران، و دخترش به دلیل حمایتشان از اعتراضات توهین کرد.

گروه هکری بلک ریوارد، در جریان هک کردن خبرگزاری فارس، به این فایل صوتی دست یافته که گفته می‌شود مربوط به یک جلسه قاسم قریشی، جانشین فرمانده سازمان بسیج، با گروهی از خبرنگاران بسیجی است.

این فایل صوتی در کانال‌های تلگرامی نیز منتشر شده است.

همکاری امنیتی «مثبت» قطر

قریشی در ابتدای این فایل صوتی آماری را ارائه می‌دهد که به نظر می‌رسد این آمار، از همکاری قطر با نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی به دست آمده است.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران می‌گوید که حدود ۵۳۰۰ بلیط بازی‌های جام جهانی را ایرانیان معترض و مخالف جمهوری اسلامی خریداری کرده‌اند و از این میان، بیش از ۵۰۰ بلیط متعلق به اعضای «شناخته شده» سازمان مجاهدین خلق یا کسانی است که در ایران «دارای مشکلات جدی» [احتمالا پرونده‌های سیاسی و امنیتی] بوده‌اند.

او می‌گوید قطر «به ما قول داده افرادی را که ما اسم می‌دهیم و می‌گوییم حضورشان آنجا مضر است، راه ندهد.» قریشی تأکید می‌کند که قطر در زمینه عمل به این قول «خیلی هم مثبت برخورد کرده است.»

جانشین سازمان بسیج همچنین می‌گوید که در زمینه ورود خبرنگاران شبکه فارسی‌زبان ایران اینترنشنال مستقر در لندن نیز قطری‌ها اعلام کرده‌اند که «اگر شما مدارکی بدهید که ما بتوانیم بهانه‌ای بیاوریم، آنها را راه نمی‌دهیم.»

انتشار این فایل صوتی در حالی است که گروه هکری بلک ریوارد پیشتر برای اولین بار دو سند برنامه‌ریزی و راهکارهای جمهوری اسلامی برای بهره‌برداری سیاسی از جام جهانی فوتبال را منتشر کرد. این اسناد به‌ویژه تلاش جمهوری اسلامی برای سرکوب هرگونه اعتراض از سوی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران را به خوبی نشان می‌دهد.

توهین به علی دایی و تماشاگران ایرانی

جانشین سازمان بسیج همچنین با اشاره به آمار بلیط‌های فروخته شده در جام جهانی قطر می‌گوید که در کل ۲۲ هزار بلیط برای تماشاگران ایرانی از مبدا ایران فروخته شده که از آنجا که هزینه این بلیط‌ها بالا است، بنابر این از دید قاسم قریشی، این افراد «آدم‌های علیه السلامی» نیستند و به گفته او «برای عیش و نوش» به قطر سفر کرده‌اند.

قریشی همچنین در این فایل صوتی بار دیگر جزئیاتی از اقدامات جمهوری اسلامی برای کنترل بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران را فاش می‌کند.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران از جمله به دیداری که مقام‌های بسیج برای تیم ملی ایران تدارک دیدند اشاره کرد و گفت «مادر سه شهید» را به کمپ این تیم بردند تا برای فوتبالیست‌ها صحبت کند و همچنین موقع اعزام تیم به قطر هم «فضای معنوی» برای بازیکنان ایجاد کردند.

قاسم قریشی در ادامه به توهین به علی دایی، ستاره سابق فوتبال ایران و اهانت به خانواده او روی آورده و گفت: «هر چند آدم وقتی می‌بیند یکی مثلا علی دایی که در وجودشان چیزی نمونده …، البته بعید هم نیست با آن وضع تربیت دختر و زن».

مسئولان جمهوری اسلامی بارها در سخنان خود از شهروندانی که مطابق معیارهای مورد علاقه این مسئولان زندگی نکنند با توهین و نفرت یاد کرده‌اند.

علی دایی از «تهدیدات بی‌شمار» علیه خود و خانواده‌اش خبر داد

در حالی که گفته می‌شود این جلسه جانشین سازمان بسیج مربوط به آبان‌ماه است، علی دایی شامگاه یکشنبه ششم آذر با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از «تهدیدات بی‌شمار» علیه خود و خانواده‌اش طی روزهای اخیر خبر داد.

آقای دایی که سابقه مربی‌گری تیم ملی ایران را نیز در کارنامه خود دارد، در جریان اعتراضات سراسری اخیر در ایران بارها همبستگی خود را با معترضان اعلام کرده است که همین امر در یک مورد منجر به ضبط گذرنامه او شد.