“طی 72 روز گذشته 110 نفر در شرق کوردستان به شهادت رسیده‌اند”

"طی 72 روز گذشته 110 نفر در شرق کوردستان به شهادت رسیده‌اند"

کردپا: بیشترین آمار کشتارها در ٣٠ شهریورماە با ١٤ شهید، روزهای ٤ و ٥ مهرماه با ١٢ شهید و ٢٤ تا ٣٠ مهرماه با ٤٤ شهید رخ داده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی آژانس خبری کردپا، در طول ٧٢ روز قیام سراسری در شرق کوردستان و ایران، ١١٠ معترض تنها در کوردستان توسط نیروهای سرکوبگر رژیم ایران به شهادت رسیده‌اند.

طبق این آمار ١٢ نفر از شهدا زیر ١٨ سال سن داشته‌اند و ٥ نفر از آنها زن بودەاند. در این گزارش همچنین به جزئیات آمار شهدا، مکان و نحوه شهادت آنها پرداخته شده است.

به گزارش کردپا، بیشترین آمار کشتارها در ٣٠ شهریورماە با ١٤ شهید، روزهای ٤ و ٥ مهرماه با ١٢ شهید و ٢٤ تا ٣٠ مهرماه با ٤٤ شهید رخ داده است.

این ١١٠ شهید در قیام‌های مردم “سنە، دهگلان، سقز، ارومیه، پیرانشهر، دیواندره، اشنویە، ایلام، شاباد، کرماشان، سنقر، قوچان، مریوان، سلماس، ثلاث باباجانی، بوکان، سرپل‌ ذهاب، قصرشیرین، مهاباد، سردشت، بانە، گیلان غرب، تکاب، سروآباد، کامیاران، ربط و جوانرود” به شهادت رسیدەاند.

پس از شهادت “ژینا امینی”، قیام سراسری در شرق کوردستان و ایران به راه افتاد که تا امروز ادامه دارد. در این قیام سراسری مردم شهرهای مختلف شرق کوردستان بیش از ٧٢ روز است که به قیام ادامه و در این راە تعداد ١١٠ نفر از معترضان جان خود را فدای آرمان‌های این قیام کردەاند.