آنکارا از حمله زمینی قریب‌الوقوع ارتش ترکیه به غرب کوردستان خبر داد

آنکارا از حمله زمینی قریب‌الوقوع ارتش ترکیه به غرب کوردستان خبر داد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: آنکارا در مورد حملات هوایی در غرب و جنوب کوردستان، با روسیه هماهنگ کرده است

به‌رغم هشدارهای بین‌المللی در مورد هرگونه عملیات نظامی زمینی ترکیه در غرب کوردستان، آنکارا بار دیگر تاکید کرد که به تحرکات نظامی خود ادامه می‌دهد.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه سه‌شنبه 8 آذر خاطرنشان کرد که حمله زمینی در غرب کوردستان ممکن است هر لحظه آغاز شود.

به گزارش خبرنگار «العربیه»، کالین افزود: «عملیات نظامی تداوم خواهد داشت و زمان و مکان این عملیات بر اساس اولویت‌ها مشخص خواهد شد».

هماهنگی با روسیه

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین تصریح کرد که کشورش بارها از یگان‌های مدافع خلق کُرد خواسته است تا 30 کیلومتر از مرز سوریه و ترکیه فاصله بگیرند.

به گفته او، ترکیه پیش از کشته‌شدن هزاران سوری و آواره شدن میلیون‌ها نفر، پیشنهاد ایجاد منطقه امن در سوریه را مطرح کرده بود.

کالین در مورد حملات هوایی ترکیه تاکید کرد که کشورش در رابطه با این حملات در غرب کوردستان و عراق، با روسیه هماهنگ کرده است.

کالین همچنین در مورد مناسبات آنکارا با دمشق، تاکید کرد که گفت‌وگوها در سطوح اطلاعاتی میان دو کشور در جریان است.

فراخوان شبەنظامیان اشغالگر مزدور آنکارا

مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد» شنبه گذشته هشدار داده بود که ترکیه برای انجام حملات جدید و یورش زمینی به غرب کوردستان آماده می‌شود.

فرمانده «قسد» که ترکیه آن را منتسب به یگان‌های مدافع خلق کُرد می‌داند، خاطرنشان کرد که آنکارا به شبەنظامیان اشغالگر مزدور خود اطلاع داده که برای مشارکت در این حمله آماده شوند.

به گفته عبدی، حملات ترکیه با مخالفت بین‌المللی مواجه است ولی این مخالفت‌ها برای متوقف‌کردن این حملات کافی نیست.

آنکارا از یکشنبه گذشته، در پی متهم کردن «پ ک ک» و یگان‌های مدافع خلق کُرد به دست داشتن در انفجار 13 نوامبر استانبول، سلسله حملات هوایی و توپخانه‌ای را علیه مواضع این گروه‌ها درشمال عراق و سوریه آغاز کرده است.

ترکیه طی سال‌های گذشته، 3 عملیات نظامی در غرب کوردستان انجام داده و گروه‌های مسلح سوری همسو با آنکارا را در این منطقه مورد حمایت قرار داده است.