ناو جنگی یو‌اس‌اس امریکا وارد خلیج فارس شد

ناو جنگی یو‌اس‌اس امریکا وارد خلیج فارس شد

“این ناو گروه 2500 تفنگدار دریایی، واحد‌های عمل کننده در دریا و خشکی و همچنین دو ناو هواپیمابر دیگر را نیز شامل می‌شود.”

بە گزارش یورو نیوز ناو هواپیمابر “یو اس اس باتان” بخشی از ناوگروه “امفیبیوس ردی گروپ” ARG به همراه بیست و ششمین واحد اعزامی دریایی آمریکا به منطقه MEU روز چهارشنبه دوازدهم فوریه پس از عبور از تنگه هرمز وارد آب‌های خلیج فارس شد.

خبرگزاری “VOA” در گزارشی به نقل از لنس لشر، فرمانده این ناو جنگی گفتە است که این ناو از سوی دو کشتی‌ جنگی دیگر، «یو.اس‌.اس نیویورک» و «یو.اس‌.اس اوک‌هیل»، همراهی می‌شود.

فرمانده ناو یو.اس.اس باتان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عبور ما از این تنگه مهم و حضور مداوم ما، نقش مهمی در تامین آزادی کشتیرانی و حفظ امنیت و ثبات در منطقه دارد.»

فرمانده ناو یو.اس.اس باتان، یکی دیگر از دلایل حضور نظامی آمریکا در منطقه را «اطمینان دادن به متحدان ایالات متحده» عنوان کرد.

ناو گروه باتان و یگان بیست و شش دریایی آمریکا قرار است به حوزه عملیاتی ناوگان پنجم آمریکا ملحق شوند که منطقه‌ای به وسعت 2.5 میلیون مایل مربع شامل بخش‌هایی از خلیج فارس، دریای سرخ، خلیج عمان، خلیج عدن، دریای عمان و برخی از مناطق مشرف به اقیانوس هند را تحت پوشش ماموریت خود دارند.

حضور نظامی آمریکا در منطقه خلیج فارس در حالی با عبور ناوگروه یو اس اس باتان از تنگه هرمز تقویت می‌شود که تنش‌ میان ایران و ایالات متحده طی ماه‌های اخیر پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس ایران و نیز حملات موشکی تهران به پایگاه نیروهای دریایی آمریکا در عراق به بالاترین حد خود رسید و دو کشور را در آستانه یک جنگ تمام عیار قرار داد.