دیدار قاآنی و بایک در قندیل

دیدار قاآنی و بایک در قندیل

آیندە روابط پ ک ک با جمهوری اسلامی ایران و همچنین نقش این حزب در منطقە و بویژە عراق، مورد بررسی قرار گرفتەاند.

فرماندە نیروی قدس سپاە پاسداران جمهوری اسلامی ایران، با رهبری حزب کارگران کوردستان در کوهستانهای قندیل دیدار کرد و در نشستی چند ساعتە آیندە روابط دوجانبە و نقش پ ک ک در آیندە منطقە و بویژە عراق مورد بررسی قرار گرفت.

بنا بر اطلاعات “دارکا مازی” از منابع ویژە، در جنوب کوردستان روز جمعەی گذشتە (10/4/2020)، اسماعیل قاآنی، فرماندەی نیروی قدس سپاە پاسداران جمهوری اسلامی ایران، از کوهستانهای قندیل، محل استقرار رهبری حزب کارگران کوردستان دیدار بە عمل آوردە و با مقامات عالی رتبە این حزب بە گفتگو پرداختە است.

دیدار قاآنی با هیئت 17 نفرە رهبری پ ک ک بە سرپرستی جمیل بایک، در روستای “لفجی” برگزار شدە است.

قاآنی قبل از مرگ قاسم سلیمانی، مسئولیت بخش روابط احزاب و گروههای کوردی را در سپاە پاسداران بر عهدە داشت.

آیندە روابط حزب کارگران کوردستان با جمهوری اسلامی ایران و همچنین نقش این حزب در منطقە و بویژە عراق از مهمترین مباحثی بودەاند کە در نشست هیئتهای سپاە پاسداران و رهبری پ ک ک مورد بررسی قرار گرفتەاند.

خبر دیدار قآانی و جمیل بایک در مطبوعات کشورهای ترکیە و ایران بازتابهایی داشتە است.

خبرگزاری “خبر ترک” ترکیە، با انتشار خبر مربوط بە این دیدار ابراز داشتە است کە آقای موراد کارایالان در این نشست حضور نداشتە است.

بە گزارش خبرگزاریها آقای قاآنی بعد از دیدار قندیل راهی سوریە شدە است و باشگاە خبرنگاران جوان با انتشار عکسهایی بە دیدار اسماعیل قاآنی با فرماندهان و شماری از اعضای حزب اللە را در سوریە  رداختە است.