آلمان از افزایش جاسوسی علیه مهاجران ایرانی پس از اعتراضات اخیر خبر داد

آلمان از افزایش جاسوسی علیه مهاجران ایرانی پس از اعتراضات اخیر خبر داد

پیشتر سازمان امنیت داخلی آلمان به مخالفان و شهروندان دو تابعیتی ایرانی-آلمانی نسبت به فعالیت جاسوسان مرتبط با جمهوری اسلامی و همچنین پیرامون سفر به ایران هشدار داده بود

دولت آلمان اعلام کرد از آغاز اعتراضات سراسری اخیر در ایران، فعالیت جاسوسی علیه مهاجران ایرانی توسط جاسوسان و ماموران امنیتی وابسته به جمهوری اسلامی در این کشور افزایش یافته است.

هفته‌نامه آلمانی «Welt am Sonntag»، شنبه 22 بهمن نوشت، دولت فدرال این کشور در پاسخ به درخواست حزب «لینکه» پیرامون اعتراضات سراسری اخیر در ایران، اعلام کرد که «شواهد زیادی از فعالیت جاسوسی عوامل امنیتی جمهوری اسلامی علیه مخالفان در آلمان» رصد شده است.

دولت آلمان تصریح کرده، «حکومت ایران گروه‌ها و شخصیت‌های مخالف را تهدیدی علیه وجود نظام به‌شمار می‌آورد» و افزوده که «نهادهای امنیتی داخلی هویت 160 شخص مرتبط با سپاه پاسداران در آلمان را شناسایی کرده‌اند.»

هفته‌نامه مذکور همچنین به نقل از حکومت آلمان نوشت، «فعالیت‌های فزاینده جاسوسی» سپاه پاسداران بر اهداف مرتبط با اسرائیل و یهودیان آلمانی تمرکز کرده است.

پیشتر هم سازمان امنیت داخلی آلمان به مخالفان و شهروندان دو تابعیتی ایرانی-آلمانی نسبت به فعالیت جاسوسان مرتبط با جمهوری اسلامی و همچنین پیرامون سفر به ایران هشدار داده بود.

سازمان امنیت داخلی آلمان همچنین از احتمال بکارگیری «جاسوسان و مخبران با هدف جمع‌آوری اطلاعات» از ایرانیان مقیم آلمان توسط جمهوری اسلامی خبر داده است.