سنتکام: 23 سرباز آمریکایی در حملات اخیر شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران دچار آسیب مغزی شدند

سنتکام: 23 سرباز آمریکایی در حملات اخیر شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران دچار آسیب مغزی شدند

به گزارش گروه ناظر حقوق بشر سوریه در حملات متقابل آمریکا بە شبەنظامیان ایرانی حداقل 19 نفر کشته‌شده‌اند

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز جمعه 25 فروردین 1402، اعلام کرد که در دو حمله‌ی شبه‌نظامیان موردحمایت ایران به مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه در اوایل فروردین، 23 سرباز دچار آسیب‌های مغزی شده‌اند.

در بیانیه‌ی سنتکام از شناسایی 11 سرباز دیگر که در جریان حملات شبه‌نظامیان موردحمایت ایران در شرق سوریه در سوم و چهارم فروردین‌ماه سال جاری دچار آسیب مغزی خفیف شده‌اند، خبر داده است.

بر اساس این گزارش، تیم‌های پزشکی به معاینه‌ی سربازان در این منطقه برای تشخیص آسیب‌های احتمالی ادامه خواهند دادند.

وزارت دفاع آمریکا، پیش‌تر شمار سربازان آمریکایی که در حملات شبه‌نظامیان موردحمایت ایران در سوم و چهارم فروردین دچار آسیب مغزی شده‌اند را 12 نفر اعلام کرده بود.

شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی سوم فروردین به مواضع نظامیان آمریکا در سوریه حمله پهپادی کردند. در این حمله یک پیمانکار آمریکایی کشته شد. آمریکا هم بامداد چهارم فروردین حملاتی را علیه این شبه‌نظامیان به تلافی آن حمله انجام داد. آمریکا پس‌ازآن بار دیگر اعلام کرد که به مواضع نیروهایش در سوریه حمله موشکی شده، اما تلفاتی در پی نداشته است.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه شمار کشته‌ها در حملات آمریکا به نیروهای شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی را 19 تن اعلام کرد.

اما پنتاگون می‌گوید که در جریان حملات تلافی‌جویانه آمریکا علیه دو تأسیسات مرتبط با ایران در سوریه، هشت نفر کشته شدند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا٬ روز پنجم فروردین در نامه‌ای کنگره‌ی این کشور را از دستور خود برای حمله به مواضع شبه‌نظامیان وابسته به سپاه پاسداران در سوریه آگاه کرد و گفت آمریکا آماده است اقدامات بیشتری را برای مقابله با تهدیدات و حملات انجام دهد.