سینان اوغان در دور دوم انتخابات ترکیه از اردوغان حمایت کرد

سینان اوغان در دور دوم انتخابات ترکیه از اردوغان حمایت کرد

تصمیم سینان اوغان در حمایت از اردوغان پس از ملاقات و دیدارش با ائتلاف حاکم و اپوزیسیون اتخاذ شده است.

سینان اوغان نامزد “ائتلاف آتا” در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از اردوغان حمایت می‌کند. سینان اوغان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بالای پنج درصد آرا را کسب کرده بود.

سینان اوغان در نشست مطبوعاتی عصر دوشنبه اول خرداد (۲۲ مه) رسما حمایت خود را از رجب طیب اردوغان، کاندیدای دور دوم ریاست جمهوری ترکیه و رئیس‌‌جمهور فعلی این کشور اعلام کرد.

سینان اوغان روز قبل در توییتر خبر داده بود که موضع صریح خود درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را روز دوشنبه در نشست خبری اعلام خواهد کرد.

او تاکید کرده بود که به پایان مذاکرات خود رسیده و پس از اتمام جلسات و رایزنی‌ها تصمیم خود را به اطلاع مردم ترکیه خواهد رساند.

کارشناسان پشتیبانی اوغان از اردوغان را سرنوشت‌ساز می‌دانند.

در دور اول انتخابات رجب‌ طیب اردوغان، نامزد حزب حاکم “عدالت و توسعه” ۴۹/۵ درصد آرا و کمال قلیچداراوغلو، نامزد ائتلاف اپوزیسیون ۴۴/۸۹ درصد آرا را به دست آورده بودند.

سینان اوغان نیز بالای ۵ درصد را کسب کرد.

تصمیم سینان اوغان در حمایت از اردوغان پس از ملاقات و دیدارش با ائتلاف حاکم و اپوزیسیون اتخاذ شده است.

امید اوزداغ از چه کسی حمایت می‌کند؟

امید اوزداغ رهبر “حزب ظفر”، مؤتلف سینان اوغان پیش از این اعلام کرده بود که از این به بعد تصمیمات به صورت مشترک در “ائتلاف آتا” گرفته نمی‌شود و هر کس بر مبنای نظر خود تصمیم خواهد گرفت.

اوزداغ با قلیچ‌داراوغلو دیدار کرده ولی هنوز نظر قطعی و صریح خود را اعلام نکرده است. او گفته است که موضع‌گیری خود را روز سه‌شنبه دوم خرداد اعلام خواهد کرد اما احتمال داده می‌شود که او یا از قلیچداراوغلو حمایت کند یا موضع بی‌طرفانه‌ای بگیرد.