جمهوری‌خواهان خواستار مقابله با نفوذ ایران در مساجد آمریکا شدند

جمهوری‌خواهان خواستار مقابله با نفوذ ایران در مساجد آمریکا شدند

نماینده کلرادو: تلاش‌های رژیم ایران برای اشاعه «نفوذ شرورانه» خود در مساجد و مراکز فرهنگی ایالات متحده سالیان درازی است که در جریان است

جمعی از قانونگذاران جمهوری‌خواه از مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، و اَوریل هینز، رئیس سازمان امنیت خارجی آمریکا «سیا» خواستند تا برای مقابله با نفوذ «ایدئولوژی تروریستی رژیم ایران» در مساجد و دیگر مراکز مذهبی این کشور اقدامات جدی انجام دهند.

به گزارش «فاکس نیوز»، این جمهوری‌خواهان طی نامه‌ای سه‌صفحه‌ای به مقامات مذکور، جزئیات مراکز مذهبی مستقر در مریلند، تگزاس، میشیگان و ویرجینیا، که به گفته آنها تحت نفوذ مستقیم جمهوری اسلامی هستند، را ذکر کرده و خواستار مقابله با «رفتارهای مخرب» آنها شدند.

براساس این نامه، «مرکز آموزش اسلامی» واقع در پوتوماک، مریلند، بودجه خود را از «بنیاد علوی» مستقر در نیویورک، که سازمانی تحت کنترل رژیم ایران است، دریافت می‌کند. به گفته قانونگذاران، این «نگران‌کننده» است که این سازمان وابسته به رژیم ایران حتی از مجلس مریلند بودجه عمومی دریافت می‌کند.

داگ لمبورن، نماینده کلرادو، که نگارش و امضا گرفتن برای این نامه را بر عهده داشته است، در این باره به فاکس نیوز گفت که تلاش‌های رژیم ایران برای اشاعه «نفوذ شرورانه» خود در مساجد و مراکز فرهنگی ایالات متحده سالیان درازی است که در جریان است.

لمبون تاکید کرد که لازم است دولت ایالات متحده تهدید تروریسم حکومتی توسط جمهوری اسلامی را «چه در خانه و چه خاورمیانه» درک کند و به آن واکنش نشان دهد.

گاس بیلیراکیس، نماینده فلوریدا نیز گفت: «تلاش‌های رژیم ایران برای اشاعه نفوذ شرورانه خود در مؤسسات مذهبی و فرهنگی آمریکایی چیزی است که هر شهروند آمریکا باید آن را جدی بگیرد. زمان آن فرا رسیده تا دولت ایالات متحده نیز این فعالیت‌ها را جدی بگیرد.»