رئیس جمهور ایران: قاسم سلیمانی اجازه نداد اسرائیل دیگری در منطقه تشکیل بشود

رئیس جمهور ایران: قاسم سلیمانی اجازه نداد اسرائیل دیگری در منطقه تشکیل بشود

«اسرائیل دوم» اصطلاحی است که پس از رفراندم 25 سپتامبر 2017 در جنوب کوردستان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در کرمان به طور غیرمستقیم آمریکا و اسرائیل را به دست داشتن در بمگذاری های چند روز گذشتە این شهر متهم کرد و گفت: طرح آمریکا برای ایجاد اسرائیلی دیگر در منطقه توسط حاجی قاسم و نیروهای مقاومت خنثی شد.

  ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم تشییع جنازه کشتە شدگان انفجارهای کرمان گفت: دشمن می داند که ایران امروز ایران قدرتمند، قهرمان و صاحب اختیار است. ”

رئیسی گفت: دلیل نفرت دشمنان از قاسم سلیمانی این است که حاجی قاسم کار بزرگی انجام داده است.

رئیسی گفت: قاسم سلیمانی در کنار همه نیروها و احزاب منطقه، شبانه روز تلاش کرد تا مانع از ریشه دواندن حرکت شیطانی داعش و آمریکایی ها در عراق، سوریه و کل منطقه شود.

  وی ادامه داد: طرح آمریکا برای استقرار یک رژیم صهیونیستی دیگر در منطقه توسط حاجی قاسم و نیروهای مقاومت خنثی شد، حاج قاسم سلیمانی نگذاشت این نقشه آمریکایی جانشین قاسم شود، نام و مسیر او و زائران حرم مطهر دلیل آن است. به خاطر اقدامات تروریستی آنها.»

  «اسرائیل دوم» یا «اسرائیل دیگر» اصطلاحی است که پس از رفراندم 25 سپتامبر 2017 در جنوب کوردستان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

وزارت امور خارجه ایران در تاریخ 5 آذر 1402 کنفرانس مشورتی سیاسی در سطح عالی را با موضوع فلسطین و وضعیت نوار غزه با حضور تعدادی از سران احزاب سیاسی بین‌المللی برگزار کرد. در ترکیه، دوغو پرینچک، رهبر حزب وطن حضور یافت و سخنرانی کرد.

  پرینچک گفت: “وحدت ترکیه، ایران، عراق، سوریه و روسیه مانع از ایجاد کشور اسرائیل دوم به نام دولت کردستان از طریق رفراندوم 2017 شد. این الگوی جدیدی از صلح ایجاد کرد. من در آن زمان در تهران بودم. کار مشترک ما با آقای علی اکبر ولایتی بسیار مثمر ثمر بود، آن مدل جدید صلح امروز هم قابل مشاهده است.»

سوم ژانویە، چهار سال از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران که در فرودگاه بین المللی بغداد هدف حمله آمریکا قرار گرفت، می گذرد.