سنتکام: نیروهای ما 85 هدف را در سوریه و عراق مورد حملە قرار دادەاند

سنتکام: نیروهای ما 85 هدف را در سوریه و عراق مورد حملە قرار دادەاند

“نیروی قدس سپاه پاسداران و شبه نظامیان مورد حمایت ایران تهدیدی مستقیم برای صلح در عراق و منطقه هستند”.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) می گوید 85 نقطە نظامی نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را در عراق و سوریه هدف قرار داده است.

سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای ما حملات هوایی در عراق و سوریه علیه سپاه قدس ایران و گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران ایران انجام داده‌اند و 85 نقطە را هدف قرار داده‌اند».

سنتکام گفت که این حملات پایگاه‌ها، زرادخانه‌ها، مراکز اطلاعاتی، پایگاه‌های لجستیکی و انبارهای پهپادهای مورد استفاده علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف را هدف قرار دادند.

فاکس نیوز به نقل از منابع نظامی آمریکا گزارش داد که این حمله در پاسخ به کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در اردن بوده است.

رسانه های ایران گزارش دادند که در این حملات 10 نفر کشته شدند. رسانه های سوریه گزارش دادند که سه عراقی در میان کشته شدگان هستند.

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که چندین موضع و مکان نظامی در مناطق حیدریه و شبلی در دیرالزور و مناطق بین بوکمال و میادین در شرق سوریه بمباران شدند.

مایکل اریک کورلا، فرمانده سنتکام به ایکس گفت: “نیروی قدس سپاه پاسداران و شبه نظامیان مورد حمایت ایران تهدیدی مستقیم برای صلح در عراق، منطقه و جان آمریکایی‌ها هستند”.

او گفت: “ما هر اقدامی را برای محافظت از مردم خود و مجازات همه کسانی که جان شهروندان ما را تهدید می کنند، انجام خواهیم داد”.

در همین حال، کاخ سفید گفت که ایالات متحده قبل از حملات تلافی جویانه به دولت عراق هشدار داده بود، اما بغداد این حملات هوایی را محکوم کرد و آن را “نقض” حاکمیت خود دانست.