بایدن با گروه 7 برای واکنش بین‌المللی به حمله‌ی ایران به اسرائیل تشکیل جلسه خواهد داد

بایدن با گروه 7 برای واکنش بین‌المللی به حمله‌ی ایران به اسرائیل تشکیل جلسه خواهد داد

رئیس‌جمهور آمریکا: ما شاهد حمله‌ای علیه نیروها یا تأسیسات خود نبودیم.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌‌ای اعلام کرد که یکشنبه 26 فرروردین 1403، در اجلاسی با رهبران گروه هفت، درباره‌ی واکنش دیپلماتیک بین‌المللی به حمله‌ی ایران به اسرائيل تصمیم خواهد گرفت.

در بیانیه‌ی رئیس جمهوری آمریکا که در پی گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائيل منتشر شده، آمده است که تقریبا تمامی پهپادها و موشک‌های شلیک شده سپاه به سوی اسرائيل به کمک ناوشکن‌های مجهز به سپر دفاع موشک‌های بالستیک آمریکا در منطقه نابود شده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفته است در گفتگو با بنیامین نتانیاهو با تأکید بر تعهد تزلزل‌ناپذیر واشنگتن به امنیت اسرائيل تأکید کرده است که این کشور با دفاع از خود در برابر حملات بی‌سابقه‌ی ایران، ظرفیت قابل توجه دفاعی خود را به رخ دشمنانش کشیده است و نشان داده که نمی‌توانند امنیت اسرائيل را به شکلی مؤثر تهدید کنند.

جو بایدن همچنین گفته است روز یکشنبه در گفتگو با رهبران کشورهای هفت برای واکنش دیپلماتیکی یکپارچه به “حمله‌ی گستاخانه‌ی” ایران هماهنگی خواهد کرد: “تیم من با همتایان خود در سراسر منطقه و نیز از نزدیک با رهبران اسرائيل در تماس خواهد بود. اگرچه ما شاهد حمله‌ای علیه نیروها یا تأسیسات خود نبودیم، در برابر تمامی تهدیدها هشیار خواهیم ماند و برای دفاع از مردم خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنیم.”