دو مسئول اسرائیلی: السنوار به احتمال زیاد در تونل‌های خان یونس پنهان شده است

دو مسئول اسرائیلی: السنوار به احتمال زیاد در تونل‌های خان یونس پنهان شده است

به گفته مسئولان اسرائیلی، همزمان با افزایش تهدیدهای اسرائیل برای حمله به رفح در هفته های اخیر، بسیاری از نیروهای حماس به سمت شمال گریخته‌اند.

با گسترش دامنه حمله زمینی اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه و آواره شدن هزاران فلسطینی، تل‌آویو به پرسش‌ها درباره محل پنهان‌شدن یحیی السنوار، رهبر حماس در غزه دامن زد.

در این رابطه، دو مقام آگاه اسرائیلی تأکید کردند السنوار، که تل آویو او را مغز متفکر حمله هفت اکتبر می‌داند، «در رفح پنهان نشده است.»

روزنامه «تایمز اسرائیل»، شنبه 22 اردیبهشت، نوشت که این دو مقام اسرائیلی با قطعیت محل اختفای السنوار را مشخص نکردند، اما احتمال دادند که او در یکی از تونل‌های زیرزمینی خان‌یونس، در حدود پنج مایلی شمال رفح در جنوب نوار غزه، پنهان شده باشد.

یک مقام سوم اسرائیلی نیز تاکید کرد که السنوار همچنان در غزه است.

به گفته یکی از مسئولان اسرائیلی، همزمان با افزایش تهدیدهای اسرائیل برای حمله به رفح در هفته های اخیر، بسیاری از نیروهای حماس به سمت شمال گریخته‌اند.

اسرائیل در فوریه گذشته، همزمان با تمرکز حملات ارتش به خان یونس، زادگاه السنوار، احتمال داده بود که او به رفح نقل مکان کرده باشد.

این پیش‌بینی‌ها در حالی مطرح شد که ارتش اسرائیل از دوشنبه گذشته، چندین محله در شرق رفح را از اهالی آن تخلیه کرد و سپس کنترل سمت فلسطینی گذرگاه رفح را به دست گرفت.