حمله اسرائیل به مواضع ایران و حزب‌الله در سوریه 3 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت

حمله اسرائیل به مواضع ایران و حزب‌الله در سوریه 3 کشته و 11 زخمی برجای گذاشت

این حمله مرکز خدمات یک بنیاد وابسته به گروه‌های طرفدار ایران از جمله حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

خبرگزاری رسمی سانا به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که در ساعات پایانی روز چهارشنبه ٢٦ ژوئن در حمله اسرائیل به جنوب سوریه، دو نفر کشته شده‌اند.

به گفته سازمان غیردولتی دیده‌بان حقوق بشر سوریه، این حمله مرکز خدمات یک بنیاد وابسته به گروه‌های طرفدار ایران از جمله حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

حمله به اطراف محله سیده زینب بوده، که یک مکان مقدس و مهم برای شیعیان است و شبه‌نظامیان طرفدار ایران و ارتش سوریه از آن محافظت می‌کنند.

از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ٢٠١١، اسرائیل صدها حمله به آن کشور انجام داده است که عمدتا مواضع ارتش و جنگجویان مورد حمایت ایران از جمله حزب‌الله را هدف قرار داده‌اند.

در گزارش سانا آمده است:”حوالی ساعت 23:40 دقیقه، دشمن اسرائیلی از جولان اشغالی سوریه، حمله هوایی انجام داد و تعدادی مواضع در منطقه جنوبی را هدف قرار داد که در نتیجه آن دو نفر کشته و یک سرباز زخمی شدند.”

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گفت که در این حمله سه نفر کشته و ١١ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش سانا، در ١٩ ژوئن یک افسر ارتش سوریه در همان منطقه کشته شده است.

حملات اسرائیل پس از حمله ٧ اکتبر حماس به آن کشور که آغازگر جنگ در نوار غزه بود، افزایش یافته‌اند.

ایران که از حماس و حزب‌الله حمایت می‌کند، مدت‌ها متحد اصلی دولت سوریه بوده است، اما بارها گفته است که هیچ نیروی رزمی در سوریه ندارد و فقط افسرانی برای ارائه مشاوره و آموزش نظامی فرستاده است.

مقامات اسرائیلی به ندرت در مورد این حملات اظهار نظر می‌کنند، اما بارها گفته‌اند که اجازه نخواهند داد ایران حضور خود را در سوریه گسترش دهد.