پرزیدنت بارزانی: عقاید شئونیستی عامل اصلی عقب‌ماندگی و مصائب و فجایع برای همه ملت‌های عراق و منطقه بوده‌اند

پرزیدنت بارزانی: عقاید شئونیستی عامل اصلی عقب‌ماندگی و مصائب و فجایع برای همه ملت‌های عراق و منطقه بوده‌اند

“نسل‌کشی بارزانی‌ها شروع سلسله جنایاتی بود که برای از بین بردن مردم کوردستان انجام شدند”

پرزیدنت مسعود بارزانی، در چهل‌ویکمین سالیاد نسل‌کشی بارزانی‌ها، تاکید کرد که عقاید شئونیستی عامل اصلی عقب‌ماندگی و مصائب و فجایع برای همه ملت‌های عراق و منطقه بوده‌اند.

متن پیام پرزیدنت بارزانی در چهل‌ویکمین سالیاد نسل‌کشی بارزانی‌ها:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

رژیم سابق عراق، در اقدامی نامشروع و بی‌وجدانانه، هشت‌هزار پیرمرد و جوان بارزانی را از سنین ٩ تا ٩٠ سال، تنها به خاطر بارزانی بودن و کورد بودن دستگیر کرد و به شیوه‌ای غیرانسانی در بیابان‌های جنوب عراق، نسل‌کشی کرد. آن جنایت بخشی از شروع سلسله جنایاتی بود که به شیوه‌ای سازمان‌دهی شده برای از بین بردن مردم کوردستان، توسط رژیم سابق عراق، انجام شدند و ناپدید کردن ١٢هزار جوان فیلی، نسل‌کشی و بمباران شیمایی در سراسر کوردستان و عربسازی و کوچاندن اجباری و تغییر وضعیت جمعیتی کوردستان را در برگرفت.

در چهل و یکمین سالیاد نسل‌کشی بارزانی‌ها، به روح پاک شهدای عملیات نسل‌کشی انفال درود می‌فرستیم. همچنین از مردم وفادار کوردستان به خصوص مردمان دشت اربیل و هریر و سوران که در آن روزگار تلخ با بارزانی‌ها همدردی و همکاری کردند، قدردانی می‌کنیم.

سپاسگذار بستگان انفال شدگان به ویژه مادران و بانوان بارزانی هستیم که سرمشق مقاومت و قهرمانی بوده و درد انتظار و دوری و از دست دادن عزیزانشان را تحمل کردند.

همه جنایاتی کە علیه مردم کوردستان انجام شده‌اند، نتیجه عقاید شئونیستی و جبرگرایانه و غیرانسانی مسئولان رژیم سابق عراق بوده‌اند.

آن عقاید عامل اصلی عقب‌ماندگی و مصائب و فجایع برای همه ملت‌های عراق و منطقه بوده‌اند.

مسعود بارزانی

٣١ جولای ٢٠٢٤