اسرائیل و سه کشور عرب منطقه سرگرم ایجاد یک ائتلاف امنیتی علیه ایران

فراخوان نتانیاهو برای اتحاد در مقابله با مصالحۀ احتمالی بایدن با ایران

اسرائیل، عربستان، بحرین و امارات متحد عربی سرگرم ایجاد یک ناتوی امنیتی علیه ایران هستند

شبکۀ خبری “اسرائیل ٢٤” به نقل از منابع آگاه نوشت که اسرائیل، عربستان، بحرین و امارات متحد عربی از ماه‌ها پیش مذاکرات خود را برای تشکیل یک ائتلاف دفاع امنیتی بر اساس سرمشق ناتو برای مقابله با تهدیدهای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده‌اند.

همین منابع افزوده اند که گفتگوها جهت اتخاذ موضع مشترک به منظور مقابله با دستیابی ایران به بمب اتمی و همچنین برنامۀ موشکی این کشور در حال پیشروی است. چهار کشور شرکت کننده در این مذاکرات برنامه های اتمی و موشکی تهران و رفتارهای بی ثبات کنندۀ ایران در خاورمیانه را تهدید واقعی برای کل منطقه می‌دانند.

به موازات این گفتگوها، اسرائیل سرگرم تحکیم مناسبات خود با دیگر کشورهای عرب است. عربستان سعودی هنوز مناسبات خود را رسماً با اسرائیل عادی نکرده است. اما، همانند اسرائیل، دولت ریاض نیز ایران اتمی را تهدیدی برای کل خاورمیانه می داند. وزیر امور خارجۀ عربستان، شاهزاده فیصل بن فرحان، بار دیگر گفت که توسعۀ برنامۀ اتمی ایران و طرح موشک های بالستیکی این کشور کل منطقه را به خطر می اندازند.”

امروز ولیعهد بحرین برای اولین بار و در واکنش به ابراز تمایل جو بایدن برای ازسرگیری مذاکرات اتمی با تهران خواستار مشارکت تمام کشورهای منطقه و حوزۀ خلیج فارس در مذاکرات آتی آمریکا با ایران بر سر برنامه های اتمی و موشکی این کشور شد.