ایجاد نظام لجستیکی قوی برای نیروی پیشمرگ کوردستان

ایجاد نظام لجستیکی قوی برای نیروی پیشمرگ

“با هدف متصل کردن فشرده‌تر کلیه یگان‌های نیروی پیشمرگ به همدیگر”

فرماندهان بلندپایه نیروی پیشمرگ و نمایندگان نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، ایجاد یک نظام لجستیکی قوی برای نیروی پیشمرگ را بررسی کردند.

وزارت امور پیشمرگ اقلیم کوردستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرماندهان بلندپایه نیروی پیشمرگ، روز یکشنبه ٢٣ ژوئن با یک هئیت متشکل از نمایندگان نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و مایکل گوچیرو، مدیر دفتر همکاری‌های امنیتی کنسولگری آمریکا در اقلیم کوردستان، نشست برگزار کرده‌اند.

بر پایه بیانیه در این نشست که جان کرتز، مسئول اجرای طرح‌های لجستیک در نیروهای ائتلاف بین‌المللی نیز حضور داشته است، راهکارهای ایجاد یک نظام لجستیکی قوی برای نیروی پیشمرگ کوردستان، بررسی شده و در این راستا یک تیم مشترک از نیروهای پیشمرگ و نیروهای ائتلاف از مناطق مورد نظر برای ایجاد نظام لجستیکی جدید، بازدید می‌کنند.

بیانیه تاکید کرده است که هدف از ایجاد نظام لجستیکی جدید متصل کردن کلیه یگان‌های نیروی پیشمرگ به همدیگر به شیوه‌ای فشرده‌تر است.

همکاری نیروی پیشمرگ کوردستان و ائتلاف بین‌المللی به زمان آغاز جنگ علیه داعش برمی‌گردد و از آن زمان تاکنون همکاری‌ها در بخش‌‌های مختلف، بسط و گسترش پیدا کرده‌اند.