تلگراف : حزب‌الله سلاح‌ها و موشک‌های ایران را مخفیانه در فرودگاه بیروت نگهداری می‌کند

تلگراف : حزب‌الله سلاح‌ها و موشک‌های ایران را مخفیانه در فرودگاه بیروت نگهداری می‌کند

“سلاح‌ها به وسیلۀ هواپیما از مبداء ایران و در جعبه‌های بسیار بزرگ وارد فرودگاه بیروت می شوند”.

روزنامۀ انگلیسی تلگراف به نقل از منابع آگاه در داخل فرودگاه بیروت نوشت که گروه حزب‌الله از فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری در بیروت برای انبار کردن سلاح های ایران استفاده می‌کند.

به نوشتۀ همین منبع از جمله سلاح‌هایی که حزب الله در این فرودگاه نگهداری و انبار می‌کند موشک‌های بالستیکی، راکت‌ و مهمات توپخانه و موشک های ضدتانک هدایت‌شونده و همچنین پودر سفید قویاً انفجاری و سمی به نام “آر.دی.ایکس” است.

روزنامۀ انگلیسی تلگراف در ادامه به نقل از یکی از کارکنان فرودگاه بیروت افزوده است که سلاح‌ها به وسیلۀ هواپیما از مبداء ایران و در جعبه‌های بسیار بزرگ وارد فرودگاه بیروت می شوند. همین منبع تصریح کرده است که ورود این سلاح ها به فرودگاه بین‌المللی بیروت از زمان آغاز جنگ غزه به طور قابل توجه‌ای افزایش یافته است. انفجار این سلاح ها به طور تصادفی یا در نتیجۀ حملۀ هوایی جنگنده های اسرائیلی به قیمت جان بسیاری از مسافران و کارکنان فرودگاه غیرنظامی بیروت تمام خواهد شد.

در واکنش علی حمیه، وزیر حمل و نقل لبنان، دیروز یکشنبه بیست و سوم ژوئن در یک کنفرانس مطبوعاتی ادعای روزنامۀ انگلیسی را رد کرد و از خبرنگاران و برخی سفرای خارجی دعوت کرد که با بازرسی از فرودگاه بیروت به عینه ببینند که مطالب روزنامۀ تلگراف کذب محض است.

با این حال، این بازرسی که امروز دوشنبه بیست و چهار ژوئن با حضور خبرنگاران و سفرای مصر، عراق، هند و ایران و توسط وزیر حمل و نقل و مدیر فرودگاه بین المللی لبنان آغاز شد از همان ثانیه‌های نخست متوقف شد و سرویس های امنیتی مانع از ورود خبرنگاران به بخش باربری هوایی فرودگاه بیروت شدند.