دیدار نخست‌وزیر اقلیم کوردستان با وزیر خارجه‌ی آمریکا

دیدار نخست‌وزیر اقلیم کوردستان با وزیر خارجه‌ی آمریکا

نخست‌وزیر اقلیم کردستان: در صورت هرگونه تغییر و تحولی در عراق، باید جایگاه  قانونی اقلیم کوردستان محفوظ بماند.

ریاست حکومت اقلیم کوردستان در اطلاعیەای ابلاغ کرد  مسرور بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کوردستان، در حاشیه‌ی پنجاه و ششمین نشست امنیتی مونیخ، با مایک پمپئو وزیر امور خارجه‌ی آمریکا دیدار کرد. همزمان وزارت خارجە امریکا از توافق واشنگتن و اربیل در رابطە با همکاریهای بیشتر و نزدیکتر خبر داد.

مسرور بارزانی رئیس اقلیم کوردستان در ادامه‌ی دیدار با وزرا و مقامات بلندپایه‌ی کشورها در حاشیه‌ی پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ، روز جمعه 14/2/2020 با مایک پمپئو وزیر امور خارجه‌ی آمریکا دیدار کرد.

نخست‌وزیر اقلیم کوردستان و وزیر امور خارجه‌ی آمریکا، در این دیدار آخرین تحولات عراق، منطقه و همچنین توسعه‌ی روابط اقلیم کوردستان و ایلات متحده‌ی آمریکا مخصوصاً در ابعاد اقتصادی و هماهنگی بیشتر در مبارزه با تروریسم را مورد تبادل‌نظر قرار دادند.

در ادامه‌ی این دیدار بر استقرار ثبات و آرامش در عراق و ادامه‌ی حضور نیروهای آمریکا همچون بخشی از نیروهای ائتلاف ضد تروریسم، و نقش مثبت اقلیم کوردستان در منطقه تأکید گردید.

در نشست بارزانی و پمپئو، تشکیل دولت آینده‌ی عراق نیز موردگفتگو قرار گرفت و نخست‌وزیر اقلیم کوردستان  تأکید کرد که در صورت هرگونه تغییر و تحولی در عراق، باید جایگاه  قانونی اقلیم کردستان محفوظ بماند.

همزمان وزارت خارجە امریکا در اطلاعیەای در رابطە با این دیدار، از توافق واشنگتن و اربیل در رابطە با همکاریهای بیشتر و نزدیکتر خبر دادە است.