PKK نفت غرب کوردستان را به داعش، ایران، ترکیه و رژیم اسد می‌فروشد

PKK نفت غرب کوردستان را به داعش، ایران، ترکیه و رژیم اسد می‌فروشد

روزانه بیش از 150 هزار بشکه نفت در غرب کوردستان تولید میشود که از طرق پکاکا به کشورهای ترکیە، ایران و سوریە فروخته می‌شود.

بنابر اطلاعات انتشار یافتە از سوی رسانەهای کوردستان از یک منبع موثق خبری، PKK نفت غرب کوردستان را به داعش، ایران، ترکیه و رژیم اسد می‌فروشد.

برپایه اطلاعات این منبع خبری در غرب کوردستان، PKK بصورت غیرمستقیم و استفاده از مردمان مناطق نفت خیز، چاه‌های غرب کوردستان را کنترل و در اختیار گرفته است.

این حزب با قاچاق نفت غرب کوردستان به شنگال و سپس انتقال آن به بخش‌های دیگر عراق، محموله‌های نقتی را وارد ایران و تحویل رژیم اسلامی می‌دهد. قاچاق نفت به ایران توسط PKK با نظارت و هماهنگی حشد بە اصطلاح شعبی و “واحد‌های حفاظت از شنگال” وابسته به PKK انجام می‌شود.

منبع خبری مذکور همچنین متذکر شد که PKK به شبه‌نظامیان سوری وابسته به دولت ترکیه نفت می‌فروشد تا از طریق آن‌ها به ترکیه منتقل گردد.

علاوه بر معاملات ذکر شده و در اوج درگیری‌ها میان نیروهای کورد و داعش، سران PKK حجم عظیمی از محموله‌های نفت را به تروریست‌های داعش و جبه‌النصره فروخته است.

قابل ذکر است، منابع خبری موثق از تولید روزانه بیش از 150 هزار بشکه نفت در غرب کوردستان خبر می‌دهند که از طرق فوق به کشورها و سازمان‌های اشاره شده، فروخته می‌شود.

دلیل مخالفت پکاکا با قرارداد نفتی میان غرب کوردستان با آمریکا نیز بە همین معاملاتی نفتی پکاکا برمیگردد و از آن بیم دارد کە با فروش نفت غرب کوردستان بە شرکتهای بین المللی، درآمدهای این حزب از قاچاق نفت کوردستان بە کشورهای استعمارگر قطع شود.