درگیری PKK و ترکیه بە تخلیەی کامل روستای “کیسته” در جنوب کوردستان انجامید

درگیری PKK و ترکیه بە تخلیەی کامل روستای"کیسته" در جنوب کوردستان انجامید

“ارتش ترکیه به بهانه حضور نیروهای PKK در این روستا آنجا را بمباران کرده و ساکنین روستا نیز مجبور به ترک زادگاه خود شدەاند”.

با وجود مقر و پایگاه‌های PKK در منطقه کانی ماسی، این منطقه توسط نیروی هوایی ارتش ترکیه مورد حمله قرار گرفت و بشدت بمباران شد. علاوه بر زیان گسترده به باغ و املاک مردم منطقه، شهروندان نیز مجبور به ترک زادگاه خود شده‌اند.

اسماعیل مصطفی، فرماندار منطقه “آمیدی” از توابع استان دهوک در جنوب کوردستان، بە رسانەهای جنوب کوردستان گفتە است: “بدلیل حضور نیروهای PKK در منطقه و جنگ با ارتش ترکیه، جنگنده‌های این کشور ساعاتی قبل روستای کیسته از توابع ناحیه کانی ماسی را بمباران کردند”.

او متذکر شد: “ارتش ترکیه به بهانه حضور نیروهای PKK در این روستا آنجا را بمباران کرده و ساکنین روستا نیز مجبور به ترک زادگاه خود شدەاند”.

به گفته فرماندار آمیدی، “حضور نیروهای PKK به ترکیه این بهانه را داده تا منطقه را مکررا بمباران کند و مردم بر این باورند که اگر PKK منطقه را ترک کند ترکیه نیز باغ و املاک آن‌ها را بمباران نخواهد کرد به همین خاطر از PKK می‌خواهیم که نیروهایش را از منطقه بیرون ببرد تا آرامش و ثبات به اینجا بازگردد”.