حداقل 40٪ خانوارهای ایرانی و 70٪ خانوارهای تهرانی زیر خط «فقر مسکن» هستند

حداقل 40٪ خانوارهای ایرانی و 70٪ خانوارهای تهرانی زیر خط «فقر مسکن» هستند

مدت‌زمان خانه‌دار شدن یک زوج در ایران به‌طور میانگین حدود 33 سال است در حالی کە بر اساس تعاریف بین‌المللی این مدت زمان در دنیا 10 تا 12 سال می باشد.

به گفته مشاور وزیر راه و شهرسازی، 40 درصد از خانوارهای ایرانی زیر خط «فقر مسکن» به‌سر می‌برند و این نرخ در تهران به 70 درصد رسیده است.

ابوالفضل نوروزی در گفت‌وگو با تلویزیون حکومت ایران در تعریف شاخص «فقر مسکن» گفته است: «خانواده‌هایی که بیش از 30 درصد هزینه ماهانه یا سالانه خود را صرف اجاره‌بها و هزینه‌های مرتبط با تهیه مسکن می‌کنند، فقیران مسکن به‌شمار می‌روند».

کاوه حاج‌علی‌اکبری، مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در آبان 1398 گفته بود که 40 درصد خانوارها در شهر تهران زیر خط فقر مسکن هستند که این آمار اکنون بر اساس گفته‌های مقام‌های دولت به 70 درصد افزایش یافته است.

آقای نوروزی هم‌چنین مدت‌زمان خانه‌دار شدن یک زوج در کشور را به‌طور میانگین حدود 33 سال اعلام کرده و گفته است که بر اساس آمار 1398 این مدت در مورد یک زوج ساکن تهران دو برابر می‌شود.

مشاور وزیر راه در همین حال مدت زمان خانه‌دار شدن یک فرد در دنیا بر اساس تعاریف بین‌المللی را 10 تا 12 سال عنوان کرده است.