خط‌ و نشان کره‌ای ها برای اپل؛ سری جدید گوشی‌های سامسونگ از راه رسید

خط‌ و نشان کره‌ای ها برای اپل؛ سری جدید گوشی‌های سامسونگ از راه رسید

از نظر پردازنده وضعیت این دو گوشی مانند نسخهٔ اولتراست. باتری نوع عادی ۳۷۰۰ ، نسخه پلاس ۴۵۰۰ و نسخه اولترا پنج هزار میلی‌آمپرساعتی است.

شرکت سامسونگ بالأخره سری اس ۲۲ موبایل خود را معرفی کرد. در این سری سامسونگ تلاش کرده بهترین دوربین‌های موبایلی دنیا را ارائه دهد.

شرکت سامسونگ که در بخش پردازنده بازی را به شرکت اپل واگذار کرده، سعی کرده است در محصول جدید خود، اس ۲۲، تمام توان خود را برای توسعه دوربین این گوشی تلفن همراه بگذارد تا حدی که برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند این تلفن همراه تا کنون بهترین دوربین را در میان تمامی تلفن‌های همراه دارد؛ ادعایی که فعلاً نمی‌توان آن را تأیید کرد.

از میان محصول‌های معرفی‌شده، اس ۲۲ اولترا کامل‌ترین و گران‌ترین محصول است. در اصل می‌توان زبان طراحی این محصول را ترکیبی از طراحی اس ۲۱ اولترا و آخرین سری نوت سامسونگ تلقی کرد.

سامسونگ دیگر سریِ محبوب نوت را تولید نخواهد کرد، به همین دلیل ویژگی‌های این محصول را در اس ۲۲ اولترا آورده که مهم‌ترین آن‌ها برخورداری از قلم مخصوص است.

از نظر زبان طراحی، این مدل پیشرو نیست و تنها توسعه‌یافتهٔ مدل‌های قبلی است. اما در بخش دوربین که سامسونگ ادعای بهترین دارد، ببینیم خصوصیت‌هایش چیست.

خط‌ و نشان کره‌ای ها برای اپل؛ سری جدید گوشی‌های سامسونگ از راه رسید

در این سری سامسونگ تلاش کرده بهترین دوربین‌های موبایلی را ارائه دهد.

از نظر سخت‌افزاری، اولترا اس ۲۲ دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی وایدانگل، دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی سه‌برابری و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو دوم با بزرگ‌نمایی ۱۰‌برابری است. دوربین سلفی هم ۴۰ مگاپیکسلی گزارش شده است.

در این دوربین سامسونگ ادعا می‌کند که با کمک هوش مصنوعی قابلیت‌های دوربین بهتر شده است. کیفیت عکس در حالت‌های نور کم و نیز جدا کردن سوژه از زمینه در عکس‌های پرتره هم افزایش داشته است. البته سامسونگ می‌گوید در حالت فیلمبرداری هم اتوفوکوس هوشمند با سرعت بالا در اختیار کاربران قرار گرفته است.

با وجود چنین ادعایی، نباید به بخش اتوفوکوس چندان دل خوش کرد، چرا که هنوز بهترین دوربین‌های فیلمبرداری چند هزار دلاری هم در این بخش توانایی و قدرت لازم را ندارند و این بخش را صرفاً می‌توان تبلیغاتی تلقی کرد.

در دوربین این گوشی‌ها، سامسونگ سعی کرده با لرزشگر مکانیکی به همراه هوش مصنوعی عکس‌ها و فیلم‌های پایداری تولید کند.

در بخش سخت‌افزار خود موبایل، سامسونگ از دو سری پردازنده استفاده کرده است؛ پردازنده‌های چهار نانومتری ساخت شرکت سامسونگ با نام اگزینوس ۲۲۰۰ که در بخش گرافیکی از پردازنده RDNA2 شرکت AMD‌ بهره می‌برند و تراشه هشت نسل یک اسنپ‌دراگون.

ثابت شده است که هر دو پردازنده به‌نسبت پردازنده‌های آیفون ۱۳ اپل قدرت پردازشی و عملکرد کمتری دارند و پرمصرف‌تر هستند. این بدان معناست که این تلفن همراه از گوشی آیفون ۱۳ سرعت کمتر و مصرف بیشتری دارد.

در بخش قلم، این گوشی را می‌توان از بهترین‌ها قلمداد کرد. نرخ تأخیر در این قلم به کمترین حد رسیده و تقریباً مانند یک قلم واقعی کار می‌کند. این قلم از ۸۸ زبان پشتیبانی می‌کند و قادر است یادداشت‌ها را به متن تایپی تبدیل کند.

خط‌ و نشان کره‌ای ها برای اپل؛ سری جدید گوشی‌های سامسونگ از راه رسید

در زمینه صفحه نمایش می‌توان گفت این محصول از بهترین‌های بازار است. صفحه نمایش ۶.۸ اینچی با وضوح ۳۰۸۰ × ۱۴۴۰ با قابلیت روشنایی ۱۷۵۰ نیت و تراکم ۵۰۰ پیکسل‌ بر اینچ از ویژگی‌های این صفحه نمایش است. همچنین در حالت بازی نرخ نوسان آن به ۲۴۰ هرتز می‌رسد.

گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس از دیگر گوشی‌های پرچمدار سامسونگ هستند که معرفی شده‌اند. صفحه نمایش این دو گوشی به ترتیب ۶.۱ و ۶.۷ اینچی است.

گلکسی اس ۲۲ پلاس و اس عادی دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی وایدانگل و دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی سه‌برابری هستند، دوربین سلفی آن‌ها هم ۱۰ مگاپیسکلی است.

از نظر پردازنده وضعیت این دو گوشی مانند نسخهٔ اولتراست. باتری نوع عادی ۳۷۰۰ ، نسخه پلاس ۴۵۰۰ و نسخه اولترا پنج هزار میلی‌آمپرساعتی است.

حافظه داخلی این سری از گوشی‌های سامسونگ بین ۱۲۸ گیگابایت تا یک ترابایت متغیر است. نوع معمولی از سیستم شارژ ۲۵ واتی و نوع پلاس و اولترا از نوع ۴۵ واتی بهره می‌برند.